Öppet hus

av | okt 21, 2019 | 0 Kommentarer

I lördags hade vi på Proffsgymnasiet Öppet hus. Sett till tidigare år hade vi inte så höga förväntningar på att det skulle dyka upp en massa människor, men som varje år, var vi förberedda på det.

Vi hade elever på olika stationer runt om i skolan som jobbade och svarade på besökandes frågor. Lastbil- och maskineleverna var ute i vår stora verkstad, karosseri- och lackering på sina avdelningar, samt svetsare i sina små svets-bås. Vi hade förberett en tipspromenad runt om i skolan, och varje hel timme hade vi en kort föreläsning om hur tre år på Proffsgymnasiet kan se ut.

Vi hade gott om vuxna besökare och många intresserade högstadieelever som ställde frågor och ville veta vad vi hade att erbjuda. Anmärkningsvärt var att vi hade väldigt många besökare från andra kommuner som till exempel Arboga, vilket vi tycker är väldigt roligt. Vi är och vill vara en liten skola där varje elev syns och får den hjälp som den behöver, vilket många elever runt om i Örebro län har hört.

Lackeringsverkstad